僕のいわゆる人生

読書記録、洋楽の和訳、写真など趣味に関するブログです

Simple Plan "Summer Paradise (feat MKTO)"和訳

Simple PlanのSummer Paradiseの和訳です。
個人的にとても気に入っている曲で、夏の名曲です。
楽しい時間を振り返る切なさと、夏っぽい雰囲気のメロディがいいですよね。
特に、最後のサビの部分に思い出と後悔が集約されているような感じがしてなんとも言えない気分になります。


Pack your bags, baby
荷物をまとめて、ベイビー
We have to go back, let's go
戻らなきゃ、ほらいくよ
It's summer paradise, oh, oh, oh
夏の楽園に
It's Simple Plan, and we're MKTO
シンプルプランとMKTOさ

My heart is sinking
僕の心は沈んでいく
As I'm lifting up up above the clouds away from you
君から離れて雲の上に上がっていくにつれて
And I can't believe I'm leaving
自分が去っていくのが信じられないよ
Oh, I don't kno-kno-know what I'm gonna do
どうすればいいかもわからない
But someday
でも、いつかはね
I will find my way back
帰り道を見つけて戻ってくるよ
To where your name is written in the sand
砂浜に君の名前が書かれたところまで


'Cause I remember every sunset
だって、夕焼けは全部覚えてる
I remember every word you said
君の言った言葉だって全部
We were never gonna say goodbye
僕らは決してさよならなんて言わないって
Singing la-da-da-da-da
la-da-da-da-daって歌いながら
Tell me how to get back to
どうやったら戻れるかな
Back to summer paradise with you
君といた夏の楽園に
And I'll be there in a heartbeat (Yeah, we'll be there)
そしたらすぐに戻るよ
Oh-oh
I'll be there in a heartbeat (Yeah, we'll be there)
すぐに戻るよ
Oh-oh

(Say what?)
My soul is broken
僕の心は壊れて
Streets are frozen
道は凍って
I can't stop these feelings melting through
この気持ちが溶けていくのを止められない
(I can't stop these feelings melting through)
And I'd give away a thousand days, oh
千日でも喜んで差し出すよ
Just to have another one with you (You, yeah)
一日だけでも君といられるなら
Well, real life can wait (It can wait)
時間が止まって
We're crashing like waves (Uh-huh)
波のように打ち付けられて
We're playing in the sand (That's how we do it girl)
砂浜で遊んでた(それが僕らのやり方だったね)
Holding your hand ('Cause I remember)
君の手を繋ぎながらさ(だって覚えてる)

'Cause I remember every sunset
だって、夕焼けは全部覚えてる
I remember every word you said
君の言った言葉だって全部
We were never gonna say goodbye
僕らは決してさよならなんて言わないって
Singing la-da-da-da-da
la-da-da-da-daって歌いながら
Tell me how to get back to
どうやったら戻れるかな
Back to summer paradise with you
君といた夏の楽園に
And I'll be there in a heartbeat (Yeah, we'll be there)
そしたらすぐに戻るよ
Oh-oh
I'll be there in a heartbeat (Yeah, we'll be there)
すぐに戻るよ
Oh-oh

Yeah, love, ha
If I could be with you
もし君といられるなら
Then baby, we could do what the heart wants
そしたらベイビー、心の赴くままにできるよ
(What the heart wants)
Smiling on a dessert island
砂の陸地で笑いながら

Baby, lets get so lost (So lost)
ベイビー、迷子になろう
Beating in my heartbeat, kiss reality goodbye (Goodbye)
心の底から心臓が鼓動して、現実にさよならのキスをする
Girl, you get me high, underneath the palm trees in the sky
ねえハニー、君はハイにさせてくれる、空のヤシの木の下で
(Mmmhmm)
That's fly, like everyday's a holiday
それが飛ぶってことなのかな、毎日が休日みたいだ
A summer paradise (A summer paradise)
夏の楽園
I'm smashing down the highway
高速道路を叩き潰して
Following the stars for light (Following the stars for light)
光を求めて星を追いかける
A simple plan for life is what you make it (Is what you make it)
人生のシンプル・プランは自分で作るものさ
The memories of you and me are ours for the taking
君と僕の記憶は僕たちのもの
(Ours for the taking)



Someday
でも、いつかはね
I will find my way back
帰り道を見つけて戻ってくるよ
To where your name is written in the sand
砂浜に君の名前が書かれたところまで
It's written in the sand
砂浜に名前が書かれたところまで
We'll be forever, baby
僕らはずっと一緒だよ、ベイビー


'Cause I remember every sunset
だって、夕焼けは全部覚えてる
I remember every word you said
君の言った言葉だって全部
We were never gonna say goodbye
僕らは決してさよならなんて言わないって
Singing la-da-da-da-da
la-da-da-da-daって歌いながら
Tell me how to get back to
どうやったら戻れるかな
Back to summer paradise with you
君といた夏の楽園に
And I'll be there in a heartbeat
そしたらすぐに戻るよ


I remember when we first kissed
初めてのキスも覚えてる
And how I didn't wanna leave your lips
どれだけ君の唇から離れたくなかったことか
And how I've never ever felt so high
これまでで一番、最高の気分だった
Singing la-da-da-da-da
la-da-da-da-daって歌ってさ
Tell me how to get back to
どうやったら戻れるかな
Back to summer paradise with you
君といた夏の楽園に
And I'll be there in a heartbeat
そしたらすぐに戻るよ